2019-06-26 08:44Press release

Soundtrap lanserar ny gratisversion med obegränsat lagringsutrymme för musik och poddar

Idag lanserar musik- och podcastverktyget Soundtrap en ny gratisversion av sin tjänst. Den nya gratisversionen erbjuder obegränsat med lagringsutrymme såväl som mjukvaruinstrument och fler musik-loopar. Obegränsat lagringsutrymme har hittills bara varit tillgängligt för betalande prenumeranter.

Soundtrap är en molnbaserad, användarvänlig och kollaborativ plattform för musik- och ljudproduktion som möjliggör för användare att skapa musik och podcasts tillsammans, vart man än befinner sig.

Soundtraps nya gratisversion av tjänsten erbjuder obegränsat med lagringsutrymme, vilket möjliggör för fler att skapa och spara så många musik- och podcastprojekt som man vill. Tidigare har Soundtraps gratisversion endast tillåtit att man sparat fem projekt. Den nya gratisversionen innehåller 210 mjukvaruinstrument och dubbelt så många musik-loopar som tidigare, 2 210 stycken totalt.

–  Den nya gratisversionen är en del av vår ambition att demokratisera musikskapande och historieberättande. Fler kreatörer kommer kunna spara sina idéer, dela samarbetsprojekt med vänner och arbeta vidare när det passar dem bäst. Vi ser verkligen fram emot att se vad våra användare gör med allt gratis utrymme som versionen erbjuder, säger Per Emanuelsson, Managing Director och medgrundare av Soundtrap.

– Soundtraps nya gratisversion ligger i linje med vårt moderbolag Spotifys uppgraderade gratistjänst som lanserades för ett år sedan. Liksom Spotify vill vi förbättra tjänsten för de som använder vår gratisprodukt. Genom att erbjuda en rikare palett av instrument och loopar för gratis musik- och podcastskapande online, vill vi inspirera till mer kreativitet och öka passionen till musik och berättande för alla, säger Emanuelsson.

Den nya gratisversionen av Soundtrap finns nu tillgänglig på https://www.soundtrap.com/

About Soundtrap

Soundtrap is the first cloud-based audio recording platform to work across all operating systems, enabling users to co-create music anywhere in the world. The company is headquartered in Stockholm, Sweden. Soundtrap provides an easy-to-use music and audio creation platform for all levels of musical interest and abilities and is being used by the K-12 through higher-education markets. On December 2017, Soundtrap was acquired by Spotify. For more information, visit http://www.soundtrap.com

PR & Communications Manager